Self iamge

I love Creature Comforts and this is a lovely clip from the american version of the show. Very lol indeed:)

3 kommentar to “Self iamge”

  1. dabju Says:

    men eg synes d e kjekkere på britisk. e ikkje d originalen? eg trodde liksom poenget va å gjør et lydopptak av et intervju med noen ekte mennesker (ikkje skuespillere), for å deretter animere dyrene oppå. det poenget forsvinne vel litt når d oversettes… også til amerikansk…. samme språk jo….

  2. steffansalibi Says:

    Ja, er vel gjort opptak av «ekte» mennesker her og. Men jeg trodde den britiske var reinacted etterpå og jeg? Hvem vet. På dvden er det sågar en norsk dubbet versjon, den er noe for seg selv kan du tro.

  3. denhoyefotograf Says:

    Eg digge detta programmet, og eg visste ikkje det va kommt ein amerikansk versjon. Eg kan fortella dokke om Creature Comforts. Det begynte i 1989, og då va det om forskjellige dyr i ein dyrepark. Lyden va då ein blanding av ekta intervjuer med folk som besøkte ein dyrepark og halv-skuespel, kan imdb fortella. Blant aent blei karakteren den brasilianske løvå spelt av ein brasiliansk mann, som faktisk hata England. Så, i 2003, kom det me sikkert har sitt, og der e alt lyden ekta intervjuer med anonyme mennesker, og animasjonen e lagt for å passa te det dei seie. Norsk dubba versjon vil jo dermed bli et litt tåpeligt konsept for någe som egentligt e heilt originalt.

    Den amerikanske versjonen kan kanskje se ut som det e lest inn delvis av skuespelerar? På imdb e det iallfall ei som har blitt kreditert som et av dyrene. Ellers kan eg fortella at den amerikanske versjonen ikkje har Nick Park som regissør/skaper (han lagte jo wallace & gromit, chicken run og engelske creature comforts), og den har allerede blitt avlyst midt i fusste sesong.

    Eg likte best edderkoppen og insektet, og dei to kattane i begynnelsen.

Legg igjen en kommentar

